torsdag 15. desember 2011

Julenisser og julegodter



Her sitter nå nissefar og nissemor og venter på julen...
Akkurat som det vi gjør, store som små.

Jeg gleder meg som en unge til jul!
Og det er lenge siden det var pakkene som stod i fokus på selve julaften hos meg...
Nå er det selve kosen med familien, den rolige stemningen(så lenge alt er klappet og klart vel og merke) og
maten....ååå som jeg gleder meg til ribbe med sossiser, medisterkaker pluss pluss...
Tror det må være den beste middagen i løpet av et helt år:)

I bakgrunnen synger sølvguttene, som de alltid gjør kl. 17.00, da julen ringes inn:)

På formiddagen er det Tre Nøtter til Askepott, den har jeg vokst opp med og det er
kriiiise om den ikke går! 
Husker dere det ene året??? NRK skippet Askepott, så forferdelig skuffa jeg ble da!
De gjør det nok neppe igjen...;))





Julegrøt hører med, og det spises til Askepott, som alltid dette og!
Tradisjoner, tradisjoner-herlige tradisjoner!

Gleder meg til å føre dette videre til mine små:)

De nissene over her har min kjære farmor strikket til alle sine barnebarn, hun har 11....
Ja, det ble 11 par, 22 stk nisser.... 

De betyr veldig mye for meg, og hvert år, første søndag i advent kommer de frem:)

I kveld skal det lages julegodter!
Og for å sanke inspirasjon, blir disse tre bøkene med meg over hekken:)
*skal over til gode naboer*





Elsker førjulstiden!

God klem til deg en torsdag!

-Janne

1 kommentar:

  1. Hei:)Jeg elsker også førjulstiden og alt det gode den fører med seg.Så søtt nissepar,de ser så fornøyde ut der de sitter:)Vi spiser også julegrøt og Askepott er et must.Kos deg med bakingen.klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...