søndag 15. juli 2012

Bursdagspynt, og en noe høy kake...



Phu...
Vi har laget mat, vi har laget kaker, dekket bord...
... og *hvem skal sitte hvor...*
Bursdagen til lillemor er over, og nå er det kveld.


På det nederste bildet til venstre, er hylla jeg skrudde opp i fjor. Nytt av året er terracottakrukker... 
Synes det gjør seg supert her på hylla istedet for annen pynt. Jo grønnere, jo bedre:)


Vi har kost oss enormt i dag, maten ble svært så vellykket, kakene likeså...
*selv om rosekaka ble noe enorm... ja, faktisk...les lenger ned*
Min favorittsyssel er å stelle i stand til slike events, og jeg elsker å pusle med
detaljer og dekorasjon til... bl.a. bursdager.




Vi gjorde det enkelt, pent og greit:
-vi hadde bursdagen ute:)
Heldigvis var været med oss!
Her ser du pallesofaen, samt himmelforhenget som jeg har sydd- og et pyntet bord.
(Les mer om hvordan jeg lagde himmelforhenget her)
Vi brukte fine papptallerkener fra Kremmerhuset, samt pappkrus og servietter.
Og skimter dere små, bittesmå marsmellows på bordet?
Populært!


Tilbake til kakene...


Mango- og melonkake
*eller melon-og mangokake ifølge oppskriften*

Denne ble svært så bra synes jeg, både på smak og dekor.
(Har ikke laget denne før, så jeg var spent på resultatet)
For å få melonkuler, bruker du et parisiennejern, les om den her
Oppskriften finner du her

... og så var det rosekaka da, den jeg var mest spent på...




Den ble...megahøy...tuller ikke... hehe:)
Cm på høyden? Vel ca. 20 cm!
*ler!*
3 lag stod det i oppskriften, og jeg lagde to sjokoladekaker i rund form, etter oppskrift... trodde jeg.
Istedet for å lage en kake, og så fordele røren på to former... lagde jeg altså to rører og to kaker...
... og de este på i tillegg når de sto i ovnen!
Jeg kunne jo tenkt da, at det holdt da med 1 kake, men nei....;)

...Den ble god, da. Alle likte den godt! Heldigvis...
Oppskriften finner du her

*Den ble overhodet(!) ikke lik orginalen, men det er helt greit;) hehe.
Jeg hadde ikke riktig tut heller, til å lage rosettene. *

Så det, så;)

Vi har hatt en strålende dag, slitne barn sover godt i senga si og ho mor skal nå spise deilig restemat;) Godt å lage nok, slik at det blir snaddermat på kvelden og:)

Klem til deg!

5 kommentarer:

  1. Restemat er ikke å forakte;)

    Rosekaka var bare nydelig fin, og den andre kaka fristet veldig for ei som elsker melon. Blir ikke så mye kakebaking i uka som kommer men når jeg kommer hjem er det en som skal feires og da tror jeg nesten jeg må prøve.

    Gratulerer så masse til lillemor og god kveld til deg.
    Klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  2. Hei Janne :)
    Gratulerer så mye med 1 års-dagen til din lille jente ღ
    Fantastiske flotte bilder du deler med oss, både av pynt,
    bord og kakene - som ser helt nydelige ut ღ Nå skal jeg
    ta med en runde nedover her hos deg å se på innlegg siden
    jeg var innom deg sist :) Ønsker deg en fin kveld videre
    og uke - stor klem fra Mette

    SvarSlett
  3. Hei skjønne Janne :)

    Så utrolig fint du har laget i stand til bursdag :) Kjempekoselig uteplass dere har :) Herlige bilder du tar :)

    Og du, for noen flotte kaker! :) Du kunne jobbet i konditori du :) Den melon- og mangokaka var såå lekker :) Og rosekaka..utrolig fin! Kjempeflink er du! Dette innlegget går rett i inspirasjonsmappen min, for dette må jeg huske på til neste bursdag :)

    Og her har jeg også knakset litt restemat ;) Det er jo såå godt :)

    Tusen takk for den søteste hilsenen hos meg :) Så snill du er :) Kjempekoselig å høre :)

    Nå er vi klare til ferietur, og gleder oss masse :)
    Ha ei fin sommeruke du også, vennen :)
    Klemmer og koser Lisa :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer til den lille frøkna =) Det var jo lekkert alt sammen! Flotte kaker, og veldig koselig på uteplassen ! Klem Kristiina =)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med overstått bursdags feiring.
    Hipp Hipp Hurra for 1 åringen!! :)

    At du liker og KAN stelle i stand til fest er sikkert å vist!
    Nydelig..Lekkert både kaker og bord!

    Super flink, kunne ønske det var meg som var like kreativ.

    SvarSlett

Så koselig at du vil skrive en kommentar hos meg! Har du ikke blogg kan du signere med Anonym, eller skrive navnet ditt som hilsen til innlegget:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...